Didactisch onderzoek zorgt voor duidelijkheid

Je kind zit op school. Maar dan? Er kan een moment komen dat je merkt dat de didactische ontwikkeling van je kind anders verloopt. De leerkracht geeft aan dat je kind grote sprongen maakt, écht achterblijft of afwijkend gedrag vertoont. Vaak zijn de mogelijkheden binnen een school (te) beperkt om duidelijk te krijgen wat een kind beheerst. Welke strategieën het toepast en waar uitdagingen liggen. Cito-scores kunnen ook een vertekend beeld geven. Tijdens een didactisch onderzoek kijken we waar je kind staat. Je krijgt antwoorden op belangrijke vragen zoals:

  • Thuis zien we een ander beeld van ons kind dan op school. Wat beheerst hij of zij nu wel en wat niet?
  • Ons kind haalt heel wisselende resultaten. Wat beheerst hij of zij wel en wat niet?
  • Is versnellen of doubleren voor ons kind nodig of verstandig?
  • Ons hoogbegaafde kind haalt steeds lagere cijfers op school. Hoe komt dit?

Wat doen we?

Bij een didactisch onderzoek wordt er getoetst en gekeken naar de resultaten voor rekenen, spelling en lezen. Tevens kijken we goed naar strategiegebruik en gedrag. Na het onderzoek volgt er verslaglegging, welke kan worden besproken met leerkracht en/of intern begeleider. Op deze manier kunnen we samen met de school een pad uitstippelen. Als het niveau van kennis van de leerling niet is vastgesteld kan er simpelweg nooit een goede start gemaakt worden met een passende begeleiding.

Tarieven
De kosten voor een didactisch onderzoek bedragen € 495,00.

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.   Privacystatement  >

Akkoord